Noua bere a fost lansată de producătorul de băuturi alcoolice nipon Suntory și conține 5% alcool, respectiv 2 grame de colagen, în fiecare doză, scrie Daily Mail. Colagenul reprezintă o proteină care furnizează structura, fermitatea și textura epidermei și se presupune că persoanele care o folosesc par mai tinere.
Pe măsură ce îmbătrânește corpul, rezervele de colagen scad și pielea își pierde elasticitatea, ducând la apariția ridurilor. Suplimentele cu colagen au devenit foarte populare în ultimii ani, reprezentând, în viziunea altora, un veritabil leac anti-îmbătrânire.
Deocamdată, berea cu colagen este disponibilă în insula nordică Hokkaido din Japonia. Producătorul berii nu a oferit încă o dovadă științifică, prin care să ateste eficiența produsului în procesul de „reîntinerire”.
În ultimii ani, producătorii japonezi de băuturi și alimente au tot cochetat cu colagenul. În 2014, restaurantul Zenyaren din Tokyo a început să vândă o varietate de produse din carne, care au rolul de a combate ridurile. Aceste mezeluri sunt furnizate într-un înveliș de gelatină din colagen, care poate fi „lins precum o înghețată”.
„Consumatorii caută produse alimentare cu colagen, precum pui, picioare de porc și file de rechin, care le-ar putea ‘întineri’ pielea”, a declarat expertul dermatolog Tatsuto Tamura din Tokyo. Pe de altă parte, cercetătorii britanici din cadrul British Skin Foundation susțin că o dietă cu colagen nu va contribui nicicum la înfrumusețarea pielii.